Hem Banor & klubbar Hammarby Golf tecknar nytt samarbetsavtal med Nynäshamns GK

Hammarby Golf tecknar nytt samarbetsavtal med Nynäshamns GK

Hammarby

Hammarby Golf har tecknat ett nytt samarbetsavtal med Nynäshamns Golfklubb. Avtalet ersätter det tidigare samarbetet med Björkhagens GK, som avslutades efter att Svenska Golfförbundets nya maxtak för Golf-ID gjorde att Björkhagen inte längre kunde upplåta platser.

Enligt SGF:s stadgar måste en golfklubb ha tillgång till en egen bana eller ett giltigt samarbetsavtal för att kunna vara ansluten. För Hammarby Golf blev ett nytt avtal därför nödvändigt.

Under hösten har klubben fört diskussioner med Nynäshamns GK om ersättningsnivåer per Golf-ID, tävlingsprogram och övriga förutsättningar. Parterna har nu enats och avtalet är signerat.

Vilka av Hammarby Golfs tävlingar som kommer att spelas på Nynäs (Körunda) är ännu inte beslutat. Klart är däremot att avtalet säkerställer klubbens möjlighet att delta i SGDF:s seriespel 2026.

Som en följd av avtalet kan Hammarby Golf nästa år ha upp till 700 aktiva Golf-ID. Medlemsavgiften justeras samtidigt till 695 kronor för vuxna och 450 kronor för ungdomar.

Bakgrunden till klubbens situation har tidigare beskrivits i Golfbranschen: det nya maxtaket skapade utmaningar för klubbar utan egen bana och med begränsad tillgång till samarbetsavtal. •

Missa inget! Prenumerera på vårt nyhetsbrev – gratis i din brevlåda varje fredag!

Läs fler relaterade artiklar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Kolla också

Timrå Golfklubb larmar efter brinnande golfbollar på rangen

Timrå GK vill varna efter farligt tilltag på anläggningen Timrå GK varnar för ett farligt …