Hem Marknad & media Golfstore inleder samarbete med Toptracer och Sweetspot

Golfstore inleder samarbete med Toptracer och Sweetspot

       

Golfstore inleder ett samarbete med Toptracer och Sweetspot. Syftet är att kunna erbjuda medlemmarna digitala verktyg som kan bidra till att utveckla både verksamhet och kundupplevelse. Avtalet omfattar Golfstores verksamheter i sju europeiska länder.

Toptracer tillhandahåller teknik för drivingranger, medan Sweetspot erbjuder ett affärssystem för bokning, betalning och paketering av tjänster som lektioner, custom fitting och simulatorgolf.

– Vi ser värde i att addera Toptracer som partnerleverantör. Tekniken skapar förutsättningar för ökad lönsamhet och gör golfanläggningen mer attraktiv för en bredare målgrupp, säger Johan Thellmark, vd för Golfstore.

Golfstore har cirka 300 butiker och anläggningar i Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, Österrike, Nederländerna och Belgien. Samtliga är kopplade till golfklubbar och bemannas av PGA-utbildade tränare.

Toptracers system gör det möjligt att erbjuda en interaktiv träningsmiljö med realtidsdata, medan Sweetspot effektiviserar den kommersiella hanteringen av bokningar, betalningar och paketlösningar.

– Golfstore och Sweetspot skapar tillsammans en stark upphandlingsgrupp som nu tillför den här tekniken på bred front, säger Peter Barry, global försäljningschef på Toptracer.

Målet med samarbetet är att skapa nya möjligheter för Golfstores medlemmar att öka intäkterna och möta den ökade efterfrågan på digitala golfupplevelser. •

Läs fler relaterade artiklar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Kolla också

Creekhouse etablerar sig i Danmark – Jesper Thuen leder satsningen

Creekhouse Management etablerar sig i Danmark. Från den 1 juli får Jesper Thuen ansvaret f…